Éditions Mélanie Seteun
Accueil du site > À propos > Volume ! The French journal of popular music studies, in English

Volume ! The French journal of popular music studies, in English

free downloads for the monoglots !

Volume ! The French jour­nal of popu­lar music stu­dies IN ENGLISH :

Here is the list of all our arti­cles avai­la­ble in English for free down­load - please help your­self ! Read them all on Revues.org here

La liste des arti­cles de la revue Volume ! en anglais. À consul­ter sur Revues.org

« SEX SELLS, BLACKNESS TOO ? » issue – 2011, n°8-2

- Werner ZIPS (Austria, Vienna), « There Ain’t Just Black in the Atlantic, Jack ! Transformations of Masculinity from the Outlaw to the Rebel in Dancehall Reggae »

« WHAT IS IT WE CALL ‘BLACK MUSIC’ ? » issue – 2011, n°8-1

- Sarah ETLINGER (USA – University of Wisconsin), « Beyond the Music : Rethinking Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band »

« COVER VERSIONS IN POPULAR MUSIC » issue – 2010, n°7-1

- Gerry MCGOLDRICK (Canada – York University), « From Annie Laurie to Lady Madonna : A Century of Cover Songs in Japan »

- Charles MUELLER (USA – Florida State University), « Gothic Covers : Music, Subculture and Ideology »

- Jan BUTLER (UK – Oxford Brookes University), « Musical Works, Cover Versions and Strange Little Girls »

- Gary R. BOYE (USA – Appalachian State University), « Bluegrass Covers of Boby Dylan Songs in the Sixties »

« METAL SCENES : SOCIAL SCIENCES AND RADICAL CULTURAL PRACTICES » issue – 2007, n°5-2

- Keith KAHN-HARRIS (UK – Goldsmith College) & Fabien Hein (France – Université de Metz), « Metal stu­dies : a biblio­gra­phy »

« FANZINES AND ALTERNATIVE MUSICAL PRESS » issue – 2007, n°5-1

- Julia PINE (Canada – Carleton University), « Cold Press : Early Punk Fanzines in Canada’s Capital »

- Christian SCHMIDT (Germany – Free University of Berlin) « Meanings of Fanzines in the Beginning of Punk in the GDR and FRG : An Approach Towards a Medium Between Staging, Communication and the Construction of Collective Identities »

- Annelise SKLAR (USA – University of California, San Diego), « The Personal, Political, and a Little Bit of Everything Else : Girls, Grrrls and Perzines »

« HIP-HOP SOUNDS » issue – 2005, n°3-2

- Eric GONZALEZ (France – University of Rennes II), « Jim Jarmush’s Aesthetics of Sampling in ’Ghost Dog - the Way of the Samurai’ »

- Gianni SIBILLA (Italy – Università Cattolica di Milano), « ’So Empty without Me’. Intermediality, Intertextuality and Non-com­mer­cila Factors in the Evaluation of Pop Music : The (not so) Strange Case of MTV and Eminen »

« ELECTRONICS IN POPULAR MUSIC » issue – 2005

- Birgit RICHARD (Germany – University of Frankfurt), « Warm Bitch : The Practice of Bootlegging as a Clash of Club Sound Cultures »

- Klaus NEUMANN-BRAUN (Switzerland – University of Basel), « ‘… Computer Music is Cool !’ Theoretical Implications of Ambivalences in Contemporary Trends in Music Reception »

« FRENCH POPULAR MUSIC » issue – 2004, n°2-2

- Peter HAWKINS (UK – University of Bristol), « The Career of Léo Ferré : a Bourdieusian Analysis »

- Kim HARRISON (UK – Leeds University), « Putain d’camion : Commercialism and the Chanson Genre in the Work of Renaud »

- Sean ALBIEZ (UK – University of Southampton), « Strands of the Future : France and the Birth of Electronica »

- Edwin C. HILL Jr. (USA – University of Southern California), « Aux armes et cae­­tera ! Re-cove­ring Nation for Cultural Critique »

VARIA

[2003, issue n°1-2]

- Barbara LEBRUN (UK – University of Manchester), « A Case Study of Zebda : Republicanism, métis­sage and Authenticity in Contemporary France »


Thèmes et/ou mots-clés